Zipcar Nedir?

Zipcar Türkiye Nedir?

Zipcar Türkiye, sade ve sorumlu bir şehir yaşamı sağlama misyonu ile hareket eden dünyanın lider araç paylaşım modelidir. Kiralık araç hizmetlerinin önde gelen küresel tedarikçisi olan Avis, Budget Group, Inc şirketinin bir iştiraki olan markamız Türkiye’de ise Otokoç Otomotiv çatısı altında faaliyet göstermektedir.

ZipTrip Nedir?

ZipTrip, aldığın yere geri bırak hizmetimizdir. Saatlik veya günlük kiralama yapabileceğin, hafta sonları ve şehirdeki gezilerin için mükemmel bir seçenektir. Uygulamayla istediğin lokasyondan aracını rezerve edersin, rezervasyon saati geldiğinde uygulamadan kilidi açarsın. İşin bittiğinde, ZipTrip aracını aldığın yere geri bırakırsın. Anahtarları torpido gözüne yerleştirip, uygulamadan aracını kilitleyip rezervasyonunu bitirirsin.

Zipcar'a Katılım

Zipcar'a üye olmak için koşullar nelerdir?

Zipcar üyesi olmak için minimum 20 yaşında olmalı, minimum 1 yıllık ehliyete sahip olmalı ve kendi adına bir kredi kartın olmalı.

Zipcar'a nasıl üye olabilirim?

Zipcar mobil uygulaması üzerinden birkaç dakikalık bir işlemle üye olabilir ve hemen Zipcar'ın ile yol çıkabilirsin.

Yurtdışında Zipcar üyesiyim, Türkiye'de yeni bir Zipcar üyeliği açmam gerekli mi?

Evet, Zipcar Türkiye mobil uygulamasını telefonuna indirip, üyelik adımlarını tamamlaman gerekiyor.

Zipcar’da üyelik ücreti var mı?

Üyelik ücretimiz yok :) Üye olurken otomatik olarak ücretsiz üyelik içeren Basic fiyat planı ile başlarsın. Fiyat avantajlarından yararlanmak için mobil uygulamadan Hesaplarım -> Plan menüsünden fiyat planını değiştirebilirsin. Opsiyonel planlarda yıllık üyelik ücreti uygulanır, araçların günlük fiyatları Basic plana göre daha avantajlıdır.

Mobil uygulamadan üye oldum, hemen kiralama yapabilir miyim?

Üyeliğinin başlangıcında, kredi risk notunu alabilmemiz için bir SMS gönderilir. Bu mesajı ONAY boşluk Doğum Yılını yazıp cevapladıktan kısa bir süre sonra kredi güvence notun değerlendirilecek. Notun risk değerlendirmesine göre olumlu sonuçlanırsa kiralamaya devam edip aracı kullanmaya hemen başlayabilirsin. Risk notu sorgulaması Kredi Kartı Birliği’nden gelen dönüşe göre minimum 3 dakika/maksimum 24 saat içerisinde neticelendirilir. Risk notu değerlendirme sonucun uygulama içerisinden sana bildirilecek.

Neden kredi risk notu sorgulanıyor?

Hem sizi hem de Zipcar’ı korumak için bir kredi güvence notu sorgulaması yapıyoruz. Kredi güvence notun olumsuz sonuçlanırsa endişe etme! Bu sorgulamayı 3 aylık aralıklarla tekrarlayabiliyoruz. Sorgulama SMS’ini 3 ay sonra otomatik olarak tekrar göndereceğiz.

Kredi risk notum hangi durumlarda düşük çıkar?

Kredi güvence notunun yetersiz görülmesi; kredi kartının limiti, kredi kartının yeni olması ve Avis/Budget gibi grup şirketlerimizden aldığın bir hizmet sonucunda ödenmemiş bir bakiyenin kalması gibi sebeplerden kaynaklanabilir.

Benim kiralamamda bir başkası araç kullanabilir mi?

Hayır, kiralamayı yapan üye dışında aracın bir başkası tarafından kullanılması ne yazık ki mümkün değil. Tüm kiralama ücretlerinden, cezalardan ve oluşabilecek hasar maliyetlerinden sorumlu hale gelirsin. Böyle bir durumda ayrıca üyeliğin sonlandırılır ve cezai işlem uygulanır.

Ek sürücü tanımlayabilir miyim?

Ek sürücü ihtiyacı varsa aile hesabı oluşturarak ilerleyebilirsin. Aile hesabındaki sürücüler, yaş sınırlarına uygun araçları kiralayabilir ve kullanabilirler.

Kayıt sırasında kullandığım ehliyetim/kimliğim yenilendi, bilgilerimi nasıl güncelleyebilirim?

Bilgilerini güncellemek istersen mobil uygulama üzerindeki Yardım kısmından bize güncellemek istediğin bilgileri iletebilirsin. Herhangi bir aksilik yaşarsan servis@zipcar.com.tr'ye mail atabilir veya 0850 250 0 947’yi arayıp bir danışman arkadaşımızdan destek alabilirsin.

Güvenlik

Doğrulama kodunu başkalarıyla paylaşabilir miyim?

Telefonuna SMS ile gelen doğrulama kodu sana özel ve tek kullanımlıktır. Bu kodu Zipcar çalışanları dahil kimseyle paylaşmamalısın, paylaştığın durumda oluşacak zararların tümünden sorumlu olursun.

Whatsapp hattınız var mı?

Hayır, Whatsapp hattımız bulunmamaktadır. Zipcar seninle 0850 250 09 47 haricinde bir numaradan veya kanaldan iletişime geçmez.

Hesap Çeşitleri

Üyelik Planları nelerdir?

Basic; Ücretsizdir. Yeni geldiysen araçlarımızı görüp deneyimleyebilmen için en uygun üyelik modeli budur. Uygulamada standart fiyatlarımızı göreceksin.
Premium; Eğer sık araç kiralamaya başladıysan senin için en uygun üyelik modelimizdir. Basic pakete göre min %8 fiyat avantajı yakalarsın. Yıllık 300 TL üyelik ücreti vardır.
Öğrenci; Eğer öğrenciysen hemen öğrenci belgeni uygulama üzerinden bize gönder, ücretsiz Premium fiyatlarla kullanmaya başla. Öğrenci planının ücreti yoktur. Öğrenci Planına geçmek için Kampanyalar kısmından Öğrenciler Buraya grubuna gir. Mail adresini yaz. Öğrenci belgeni yükle. Sürecinin olumlu sonuçlanınca sana bilgi vereceğiz.
Kurumsal; Şirket çalışanların için üyelik modelidir. Basic fiyata göre min %10 fiyat avantajı ile kullanmaya başlayabilirsin. Yıllık 500 TL üyelik ücreti vardır.

Ücretli planı iptal edersem, yıllık üyelik ücretimi iade alabilir miyim?

Eğer üye olduktan sonra seçtiğin ödeme planında bir üyelik/başvuru ücreti varsa, o planda bir kiralama yaptıktan sonra planı değiştirdiğinde üyelik/başvuru ücretin iade edilemez.

Zipcar’da Kurumsal üyelik hesabı nasıl açabilirim?

İş'te Zip; dakikalık, saatlik ya da günlük ani çıkan ya da planlı iş seyahatlerin, toplantıların için şirket aracın Zipcar'da her zaman hazır. Sadece kullandığın kadar öde modeli ile şirketlere para ve tasarruf sağlayan Zipcar, çeşitli araçları ile kurumsal üyelerine 7/24 dakikalık, saatlik ya da günlük araç kiralama imkanı sağlar. Her şey dijital. Bu yüzden kurumsal üyelik başvurusu için websitemize bakmalısın. (https://kurumsal.zipcarturkiye.com/)

Aile hesabı nedir?

Aile bireylerini ya da arkadaşlarını, hesabına dilediğin kadar kişiyi dâhil ederek bir aile hesabı oluşturabilirsin. Ana ekranda profil ikonuna bastıktan sonra isminin altında görünen Kişisel Hesap bölümüne tıkla, gelen hesap değiştir penceresinden Aile Hesabına tıklayarak ilerle. Tüm ücretler senin kredi kartından çekilir. Aile veya ortak hesabındaki başka bir Zipcar Üyesi tarafından rezerve edilen bir Zipcar aracını kullanabilirsin; ancak tüm ücret ve bedeller ile HGB'lerin uygulanması rezervasyonu yapan Üye'ye göre belirlenir ve o Üye'nin sorumluluğunda olur.

Aile hesabı nasıl oluşturulur?

Zipcar’da aile hesabı oluşturmak için, ana ekranda “Profil” ikonuna bastıktan sonra isminin altında görünen “Kişisel Hesap” bölümüne tıklamalı, gelen “Hesap Değiştir” penceresinden “Aile Hesabı”na tıklayarak ilerlemelisin. Tüm ücretler tanımladığın kredi kartından çekilecektir.

Sürücü olarak bir kurumsal hesaba kendimi nasıl ekleyebilirim?

Eğer şirketin bir Zipcar Kurumsal müşterisi ise şirketindeki atanmış kurumsal hesabın yöneticisi seni mail adresin ile sürücü olarak hesaba eklemeli ardından uygulamaya gir, profil sekmesine basınca gelen hesap değiştir penceresinden kurumsal hesaba tıkla, şirket e-mail adresini yaz ve kurumsal hesaba dahil ol zipcar'ın avantajlarla dolu dünyasından hemen yararlanmaya başla.

ZipTrip'de ücretler hafta içi - hafta sonu ya da araca göre değişebiliyor mu?

ZipTrip'de hafta içi ve hafta sonu ücret tarifesi değişir. Aynı zamanda araç segmentine göre de farklı fiyatlama yapılır. Seçtiğin rezervasyon gününe göre güncel fiyatları mobil uygulamada göreceksin.

Zipcar Kiralaması Yapın

Nasıl kiralama yapabilirim?

Zipcar mobil uygulaması üzerinden kiralama yapabilirsin. Ayrıca 0850 250 0 947’yi arayıp bir danışman aracılığıyla da kiralama yaptırabilirsin, ancak bu durumda 25 TL Kiralama Hizmet Bedeli ödemen gerekecektir. Ücretsiz ve daha hızlı olan seçeneği tavsiye ederiz!

Kiralamamı ne zamana planlamalıyım?

Kiralamanı en fazla bir ay sonra başlayacak şekilde planlamalısın.

Aracı Nereden Alacağım/ Nereye Bırakacağım?

Belirlenen bölgeler dışında aracı bırakırsam ne olur?

Aracı aldığın yerden başka bir yerde bırakırsan bu durum için ihlal ücreti ödemek zorunda kalırsın. İlave olarak Zipcar'ın herhangi bir aracı ziyaret etmek zorunda kalarak üstlenmesi gereken maliyetleri karşılamakla da yükümlü olursun.

Zipcar hangi şehirlerde var?

Zipcar İstanbul'da hizmet vermektedir.

Araçlar nerede konumlanıyor?

Rezervasyon sistemi ile uygulamada gördüğün lokasyonlarda Zipcar araçlarımızı bulabilirsin. Unutma, ZipTrip hizmet modelimizde rezervasyonun bittiğinde aracı aldığın lokasyona bırakman gerekiyor.

Rezerve ettiğim / kiraladığım aracı nerede kullanabilirim?

Zipcar'ını ister şehir içinde ister şehir dışında istediğin her yerde kullanabilirsin. Zipcar, hafta sonları ve şehirdeki gezilerin için mükemmel bir seçenektir. İşin bittiğinde, ZipTrip aracını aldığın yere geri bırakman yeterli.

Aracımla İSPARK'ları kullanabilir miyim?

Sadece İspark lokasyonlarından aldığın araçları kullanımın sırasında geçici olarak İspark'lara ücretsiz park edebilirsin. Unutma, kiralama sonunda yine aracı aldığın yere bırakmalısın.

Kullanım

Araç kapılarını nasıl açacağım?

Telefonunun bluetooth ve konum özelliklerini açık tut! Araca yaklaştığında sürüş ekranında çıkan kilidi aç butonuna bas (bazen butonun gelmesi 5-10 sn alabilir); dış hasar kontrolünü yaptıktan sonra kapılar otomatik olarak açılacak. Tüm kiralama boyunca araç uzaktan kontrollerini (korna, kilitleme, açma) sürüş menüsünden yapabilirsin. Kiralama esnasında araç anahtarı ile aracın kapılarını açıp kilitleyebilirsin.

Araç anahtarları nerededir?

Anahtar aracın torpido gözünde olmalı. Kiralama süresinde kapıları kilitleme ve kilit açma için anahtarı kullanabilirsin. Kiralaman sonunda anahtarı torpido gözüne bıraktığından emin ol! Kiralama bitiminde aracı mobil uygulamadan kilitleyip, kiralamanı sonlandırmayı unutma!

Araçta hasar görürsem ne yapmalıyım?

Kullanıma başlamadan önce, aracın etrafında dolaşıp, çizik, göçük veya başka hasar olup olmadığını kontrol etmen ve bunları kiralamaya başlamadan önce mobil uygulama üzerinden bildirmen son derece önemli! Yapmadığın bir hasardan sorumlu tutulmanı istemeyiz. Bu nedenle lütfen kiralamanın başında aracı kontrol etmeyi unutma.

Kiralamalardan sonra araçları temizliyor musunuz?

Paylaşım sistemine dayalı iş modelimiz gereği her kiralama sonrasında araçları temizlememiz ne yazık ki mümkün değil. Bununla birlikte düzenli olarak ve sıklıkla araçlarımızı yıkayıp dezenfekte ediyoruz. Eğer kirli bir araçla karşılaşır ve bizi arayarak (0 850 250 0 947) bildirim yaparsan, seni en uygun lokasyondaki başka bir araca yönlendirebiliriz. Eğer aracı yıkatmak istersen 250 TL'ye kadar yıkama ücretini tarafına iade edip, ek 1 saat kullanımı tanımlayabiliriz. Birlikte çözüm üretebiliriz, yeter ki kiralama başında bize ulaş!

Araçlarda HGS var mı?

Tüm Zipcar araçlarında HGS bulunuyor. Geçişlerini sorunsuz şekilde yapabilirsin. HGS ve diğer yol ücretlerinin sana fatura edilmesi 1-4 haftayı bulabilir.

Yol yardımı hizmetleriniz var mı?

Evet, kullanımın sırasında oluşabilecek herhangi bir arıza/kaza durumunda sana 7/24 destek vermek için hazırız. Buna ihtiyaç duymamanı diliyoruz…

Araç içine evcil hayvan alabilir miyim?

Evet, ama ancak taşıma çantası içinde! Birçok üyenin hayvan tüyüne karşı alerjisi var. Eğer araçta hayvan tüyü olursa, kiralama bitmeden önce aracı temizletmen gerekir. Engelli üyeler ve yolcular tarafından kullanılan rehber hayvanlar bu kuralın dışındadır. Bu hayvanlar evcil hayvan taşıma çantası olmadan araca girebilir. Eğer bir araca bir rehber hayvan getirmek istersen, lütfen 0850 250 0 947’yi arayarak bize bildir, bir sonraki üye kullanmadan önce aracı temizletebilelim.

Araçta sigara içebilir miyim?

Hayır, sigara araca zarar verir ve diğer üyelerin sağlığını etkileyebilir. Araçta sigara içtiği belirlenen üyemize, aracı tam olarak kokusuz hale getirecek temizlik ücretini fatura ediyoruz. Bu durum ile birden çok kez karşılaşırsak hesabını kullanıma kapatma kararı da alabiliriz. Unutmadan, araç kullanırken sigarayı aracın dışında tutmak da araç içinde sigara içmek olarak kabul edilir.

Eğer araç içinde bir şey bırakır (veya bulursam) ne olur?

Eğer araç içinde bir şey bırakırsan, uzaktan aracın kapılarını açmamız için bize ulaşabilirsin. Aracın yerinde olduğu bir vakitte aracın yanına gidersen kapıları açabiliriz. Araçta bir eşya bulursan, torpido gözüne ya da bagaja bırakmanı rica ederiz. Senden önceki üyelerle görüşüp eşyanın sahibini bulmaya çalışacağız. Ancak araç içerisinde bırakacağın eşyalarla ilgili sorumluluk kabul etmediğimizi de hatırlatalım.

Kiralamam sırasında trafik cezası alırsam ne olur?

Kiralamam sırasında trafik cezası alırsam ne olur? Yeni yasa gereği artık senin kullanımında iken karşılaştığın bir ceza direkt olarak sana tebliğ edilebilecektir. E-devlet üzerinden kontrol etmeyi unutma. Eğer senin kullanımında iken düzenlenip Zipcar'a tebliğ olan trafik cezaları veya tüm diğer cezalar gelmişse Zipcar tarafından ödenir, ödenen tutar ne ise sana o fatura edilir. Bu işleme ilişkin olarak ek 30 TL hizmet bedeli alıyoruz.

Araçla kaza yaptıysam, ne yapmalıyım?

Önce derin bir nefes al, sağlığının yerinde olduğundan emin ol, eğer ambulans ihtiyacın varsa bize ulaştığında bulunduğun yere ambulans gönderilmesi için destek verebiliriz. Her şey yolunda ise şu adımları izle:

Eğer kaza tek taraflı ise;
-Kolluk kuvvetleriyle görüşüp bir rapor al
-Mobil uygulamada Yardım bölümüne gir; aracın hasar fotoğraflarını ve raporu mobil uygulamaya yükleyerek bizimle paylaş

-0850 250 0 947 numaralı Zipline hattını arayarak bizi bilgilendir
Eğer kaza çift taraflı ise;
-Karşı tarafla kaza tespit tutanağını doldur (torpidoda bulabilirsin)
-Mobil uygulamada Yardım bölümüne gir; kaza tespit tutanağı, karşı tarafın ehliyet, sigorta poliçesi ve ruhsat fotoğraflarını ve aracın hasar fotoğraflarını çekip mobil uygulama üzerinden bizimle paylaş
-0850 250 0 947 numaralı Zipline hattını arayarak bizi bilgilendir

*Her iki durumda da tutulan raporun orijinalini kargoyla bize göndermeni istiyoruz. Hasar sonrası gerekli evrakları almazsan veya zamanında teslim etmezsen hasar ve diğer doğacak maliyetlerden sorumlu olursun.

Aracı erken alabilir miyim?

ZipTrip'te aracın kapılarını, rezervasyon başlangıç saatinden maksimum 10 dakika öncesine kadar açabilirsin. 10 dakikaya kadar erken giriş yaptığında herhangi bir ek ücret ödemeyeceksin, aksi halde ilave kiralama bedelleri yansıtılacaktır.

Aracı erken teslim etmek istersem ne olur?

Aracını rezervasyonun bitmeden aldığın lokasyonuna bırakabilir ve kullanımı sonlandırabilirsin. O saatler boyunca araç sana ayrıldığı için geri iade söz konusu değil.

Rezervasyon iptal politikası nedir?

Rezervasyonunu yaptığın andan itibaren 30 dakika içinde dilediğin şekilde iptal ve süre kısaltma işlemi yapabilirsin. Eğer 30 dakikalık süreyi geçtiysen iptal için önünde iki koşul var; Rezervasyonunun toplam süresi 9 saatten kısaysa, rezervasyonun başlangıç saatinden 3 saat önceye kadar ücret ödemeden iptal edebilir veya kısaltabilirsin. Rezervasyonunun toplam süresi 9 saatten uzunsa, rezervasyonun başlangıç saatinden 24 saat önceye kadar ücret ödemeden iptal edebilir veya kısaltabilirsin. Bu şartların dışında yapacağın iptaller için değişiklik ücreti ödemen gerekecektir.

Rezervasyonumu uzatabilir miyim?

Başka bir üyenin rezervasyonu yoksa rezervasyonunu uzatabilirsin. Eğer araç müsait değilse uygulamada hata ile karşılaşırsın. Bu durumda bize ulaşırsan uzatma için bir organizasyon yapmaya çalışacağız. Bununla birlikte, rezervasyon bitiş zamanını tüm ihtimalleri göze alarak planlamanı ve o planlamaya sadık kalmanı rica ederiz. Hiçbir üyemizin geç iade sebebiyle mağdur olmasını istemeyiz.

Hangi araçlarda kış lastiği var?

Uygulamada yanında kar tanesi simgesi olan araçlarımızda kış lastiği takılıdır.

Rezervasyon / kiralama süresiyle ilgili bir kısıtlama var mı?

Bir seferde en az 1 saat, en uzun ise 7 günlük kiralama yapabilirsin. Kiralamanı yaptıktan sonra 30 dakikalık aralıklarla uzatma yapabilirsin. 7 günün üzerindeki taleplerin için 0850 250 0 947’den bize ulaşabilirsin. Bu sayede talebini değerlendirerek bilgi verebiliriz.

Ücretsiz kullanılabilecek km miktarı nedir?

Saatlik rezervasyonlarında, rezervasyon başına 20 km boyunca yakıt ücreti ödemezsin. Günlük (24 saatlik) rezervasyonlarında ise her gün için 20 km ücretsiz yakıt kullanım hakkın olur.(Lead ve Lead Plus segmentinde yer alan araçlarda 20 km ücretsiz yakıt kullanım hakkı bulunmuyor! Yakıt kullanım hakkını kiralama yaparken araç bilgilerinde görebilirsin.)

Km ücreti nasıl ödeniyor?

Her kiralamada 20 km ücretsiz yakıt kullanım hakkın var. 20 km’yi aştığın durumlarda kiralama sonunda ek kaç km yaptığın hesaplanır ve fatura edilir. Araçların farklı km ücreti olabilir. Km ücretlerinin ne kadar olduğunu kiralama yaparken araç bilgilerinde görebilirsin. Unutmadan; Lead, Lead Plus segmentlerinde yer alan araçlarda ve elektrikli araçlarda 20 km ücretsiz yakıt kullanım hakkı bulunmuyor!

Ön ödemeli paketler nelerdir, nasıl kullanılır, aşım durumunda ne olur?

Ön ödemeli paketler, belli bir sürenin veya mesafenin üzerindeki kiralamaları, daha uygun fiyata yapabileceğiniz çözümlerdir. Haritada aracın üzerinde dokunulduğunda, standart paket ve ön ödemeli paket görülebilir. Ön ödemeli paketteki kilometre limiti aşıldığında da, tıpkı standart paketteki gibi, fazladan her kilometre için belirtilmiş olan ücret ödenir. Ön ödemeli paketlerde de, standart paketlerde olduğu gibi, ödenen ücret yalnızca belirtilen süre ve kilometreyi kapsar, bunun haricindeki hasar güvencesi, yol ücretleri ve diğer ücretler ayrıca yansıtılır. Kullanılmayan süre ve kilometreler iade olmaz veya devredilmez.

Ön ödemeli paketler neleri kapsar?

Ön ödemeli paketlerde de, standart paketlerde olduğu gibi, ödenen ücret yalnızca belirtilen süre ve kilometreyi kapsar, bunun haricindeki hasar güvencesi, yol, köprü, HGS ücretleri ve diğer ücretler ayrıca yansıtılır. Kullanılmayan süre ve kilometreler iade olmaz veya devredilmez.

Ön ödemeli paketler nasıl kullanılır?

Ziptripte saat seçiminden sonra, ödeme adımında kilometre paketleri görülebilir ve uygun olan paket seçilebilir.

Sigorta ve Hasar

Zipcar araçları sigortalı mı?

Zipcar araçları sigortalıdır. Eğer herhangi bir hasar güvence paketi satın almadıysan; bir hasar ya da kaza olması durumunda toplam hasar tutarından bağımsız olarak sadece 15.000 TL’ye kadar olan maliyetler yansıtılır. Eğer 15.000 TL üzerinde bir hasar ücreti olursa üyelerimizin ödediği tutar maksimum 15.000 TL olacaktır. Hasar maliyetinin geri kalan kısmından üyelerimiz sorumlu değildir. Bunun yanı sıra, eğer 15.000 TL’lik sorumluluktan muaf olmak istersen ek hasar güvencesi (HGB) satın alabilirsin. Bu arada, tüm sigorta süreçlerinin geçerli olabilmesi için kazaya ilişkin tutanakların ve tüm belgelerin eksiksiz olması şarttır. Aksi halde tüm hasar tutarından sorumlu hale gelirsin.

Ek hasar güvence kapsamı nedir ve nasıl alabilirim?

Ek hasar güvencesi satın alarak sorumlu olduğun 15.000 TL’lik tutarı sıfıra indirebilirsin. Ek güvence satın alabilmen için minimum 21 yaşında olman gerekir. Bunun yanı sıra ek güvenceyi kiralama öncesinde hesabına eklemiş olmalısın. Kiralaman başladığı andan itibaren alacağın bir ek güvence, o anki kiralamayı kapsamaz, sonrakiler için geçerli olur.

Hasar Güvence paketleriniz nelerdir?

Eğer bir hasar güvence paketin yoksa, herhangi bir hasar için 15.000 TL’ye kadar olan hasarlar faturalandırılır. 1500 TL ve üzeri hasarlarında kaza raporu alması zorunludur. Alınmadığı durumlarda maalesef tüm hasar bedelinden sorumlu olursun.

Aylık Hasar Güvence Paketi;Aylık otomatik olarak yenilenir, her sürücü için fiyatlanır, satın aldıktan sonra iade edilemez. Dilediğin zaman otomatik yenilemeyi durdurabilirsin.

Yıllık Hasar Güvence Paketi;Yıllık otomatik olarak yenilenir, her sürücü için fiyatlanır, satın aldıktan sonra iade edilemez. Dilediğin zaman otomatik yenilemeyi durdurabilirsin.

Kullanıma Bağlı Hasar Güvence Paketi; Rezervasyon başında kiralama bedelinin %15'i kadar ek güvence paketi olarak kiralama ücretine dahil edebilirsin.

*Hasar Güvence Paketine sahipken 1500 TL altı hasar durumunda sadece beyan ile ilerleme imkanına sahip olursun.

*Hasar güvence paketi alsan dahi kaza durumunda kaza evrakları tam olmalıdır. Kaza evrakları olmaması durumunda tüm hasar bedelinden sorumlu olacağını unutma.

*Güvence satın almak sigorta kapsamını değiştirmez. Yalnızca araç ile bir kazaya karıştığınızda ödemeniz gereken minimum tutarı değiştirir. Paket fiyatlarını mobil uygulamada Hasar Güvencesi bölümünde bulabilirsin.

Kaza yaptığımda hasar bedeli harici ücretler yansır mı?

Kaza yapan kişinin evrakları teslimine, kaza boyutuna, sigorta limitlerine ve kullanıma bağlı olarak; araç değer kayıp bedeli, araç mahrumiyet bedeli, trafik sigortası poliçe limiti üstü kalan tutarlar gibi ücretler doğabilmektedir. Doğacak ücretler sözleşmeye bağlı olarak üyelere yansıtılır.

Zipcar Araçları

Ne tip araçlar kullanabilirim?

Arkadaşlarınla takılmak için, müşterilerini ziyaret etmek için, davet ve özel günlerin için… Farklı beklenti ve ihtiyaçlarına uygun birçok model var. Fakat bazı araçlarımızda yaş sınırı uyguluyoruz. Kiralama yapmak istediğinde kendi yaş sınırına uygun araçları görebileceksin.

Araçlar otomatik mi düz vites mi?

Bazı araçlar otomatik bazıları düz vites. Uygulama üzerinden araç bilgilerini görüntüleyebilirsin. İstersen, arama butonuna basarak araç özelliklerine göre filtreleme yapabilirsin.

Zipcar'ınıza Yakıt Alma

Araca nasıl yakıt alırım?

Zipcar’da yakıt alırken ücret ödemezsin! Yakıt, Opet istasyonlarından ücret ödenmeden alınır. Tüm Opet’lere gidip Otobil diyerek depoyu doldurman yeterli. Opet’lerde; araçtan inmeden yakıt deposunu doldurup yoluna hızlıca devam edebilirsin!

Opet Otobil çalışmazsa ne olur?

Tüm Opet istasyonları Zipcar araçlarını tanıyor ama yine de teknik bir hata ile karşılaşırsan 0850 250 0 947’yi araman yeterli. Sana yardımcı olacağız!

Kampanyalar

Kampanyalarınız nelerdir?

Dönemsel olarak farklı kampanyalar ile üyelik ve/veya araç kullanım ücretlerinde indirimler uygulanabilir. Sosyal medya uygulamalarından ve diğer iletişim kanallarından bizi takipte kalmanı tavsiye ederiz.

Zipcar Aracınızı Geri Getirme

Eğer aracı kirli veya az yakıtla iade edersem ne olur?

Tüm üyelerimizin, aracı bir sonraki üye için en az çeyrek depo yakıtla ve temiz bir şekilde teslim etme sorumluluğu var. Bu kurallara uyulmadığı takdirde ceza ücretleri uygulayabilir ya da hesabını kapatabiliriz. Ne kadar ücret ödeyeceğini öğrenmek istersen Üyelik Sözleşmene mobil uygulamadan ulaşabilirsin.

Araçla işim bittiğinde nereye bırakacağım?

Aracı aldığın yere bırakmalısın. Bulunduğun yerde araç için ayrılan birden fazla park yeri olabilir, herhangi birine bırakabilirsin. Eğer Zipcar alanına farklı araçlar park etmişse, aynı katta farklı bir alana park edip bize bilgi vermen yeterli. Yardıma ihtiyacın olursa 0850 250 0 947’den bize ulaşabilirsin.

Rezervasyonu bitiremeyeceğim / sonlandıramayacağım yerler nerelerdir?

Aldığın lokasyon dışında başka hiçbir yere bırakman mümkün değil. Bıraktığın durumlarda cezai işlem uygulanabilir. Ayrıca genel park kurallarına uymanı ve başka araçları engellememen gerektiğini, engelli park alanına park etmemen gerektiğini hatırlatmak isteriz.

Kiralamamı nasıl bitirebilirim?

Rezervasyon bitiş saatinde aracını aldığın yere bırak; araçtan bütün eşyalarını almayı, çöpleri atmayı unutma ve bir sonraki üye için araçta en az çeyrek depo yakıt olduğundan ve anahtarı araçta torpido gözüne bıraktığından emin ol. Kapıları sürüş ekranındaki kilitleme butonundan kilitle ve kiralamayı sonlandır linkine basarak kiralamanı sonlandır.

Aracı geç iade edersem ne olur?

ZipTrip'te aracı geç iade edersen ilk saat için 250 TL, devam eden ikinci saat için 500 TL, üçüncü saat için 750 TL ceza bedeli ödemen gerekir. Ayrıca, herhangi bir tarifeli rezervasyonda, geç iade durumunda tarife geçersiz olur. (Örneğin, gece tarifesi devre dışı kalıp günlüğe döner.) Zamanında iade etmek araç paylaşımı dünyasında gerçekten önemlidir. Eğer biri aracı geç iade ederse, sonraki üye kiralamasını zamanında başlatamaz. Eminiz ki sen de başka bir üyenin geç kalması sebebiyle kiralamana geç başlamayı istemezsin… Eğer geç kalacaksan rezervasyon süresini telefonundan uzatabileceğini unutma!

Kiralamamı sonlandırmazsam ne olur?

Sonlandırılmayan kiralamalarda, kiralamanın devam etmesinden kaynaklanan kira ve diğer tüm ücretlerden sorumlu olursun.

Zipcar Üyeliği ve Faturalama

Yıllık üyelik ücretim ne zaman fatura edilecek?

Eğer kullanım planında yıllık üyelik ücreti varsa, ücret, her yıl, üyelik tarihinin yıldönümünde otomatik olarak fatura edilecektir. (Eğer üye olduktan sonra kullanım planını değiştirirsen, yenileme tarihin bu değişikliğin yapıldığı tarih olur.)

Kullanım kredisi nasıl çalışır?

Herhangi bir kampanya ve promosyon sebebiyle hesabına eklenen bir kullanım kredisi olursa, tek yapman gereken kiralama yapmak! Rezervasyon yaptığında önce kullanım kredin çekilecek, sonra kalan tutar kredi kartından çekilecektir. Kullanım kredileri yalnızca kiralama ücretlerini kapsar. Kiralama ücreti haricindeki (ekstra kilometre, HGS - gişe ücretleri, trafik cezaları, hasar vb) diğer ücretleri kapsamaz. Kullanım kredilerini süresi içinde kullanmayı unutma!

Bilmem gereken Zipcar ücretleri nelerdir?

Aşağıdaki durumlarda yansıyacak ceza bedelleri için Üyelik Sözleşmene mobil uyglamadan ulaşabilirsin. Hiç kimse ücretler ve para cezaları hakkında konuşmaktan hoşlanmaz ama tüm bu araç paylaşımının sorunsuz olması için bunlar bir zorunluluk. Böyle şeyler için hiçbir zaman para ödemek zorunda kalmayacağını umuyoruz...

•Çeyrek Depodan Az Yakıt Ücreti: Eğer aracı çeyrek depodan az yakıtla iade edersen ceza bedeli ödemen gerekir.
•Kiralama Değişiklikleri: Belirtilen iptal şartları içinde kiralamanı iptal eder veya kısaltırsan, herhangi bir ücret ödemezsin. Ancak belirtilen sürenin dışında bir iptal/kısaltma yaparsan değişiklik ücreti ödemen gerekir.
•Kişisel Kiralama Danışmanlığı: Kiralama yapma, araç müsaitliği sorgulama vb. işlemler için Zipline ile yaptığın her görüşme için 25 TL ödemen gerekir.
•Cezalar/İhlal İşlemi Ücreti: Kiralama sırasında meydana gelen park cezaları ve sürüş ihlallerini ödemekle sorumlusun. Eğer bir tebligat alır ve bir ihlal işlemi ile karşılaşırsak ek hizmet bedeli fatura edilir.
•Hasar Ücreti: Üyeler kaza ile ilgili tüm masrafların 10.000 TL kadarki kısmından sorumludur. 21 yaş üstündeki üyeler hasar ücretini azaltmak ya da ortadan kaldırmak için bir güvence satın alabilirler. (20 yaşındaki öğrenciler hasar güvence paketi satın alamazlar.)
•Aracı başka bir kişiye kullandırma: Aracın üye dışında başka bir kişiye tarafından kullanıldığı tespit edilirse ceza bedeli ödemen gerekir.
•Diğer İhlaller: Kullanım kurallarının her birinin ihlali için bir ceza bedeli ödersin. İlave olarak Zipcar'ın herhangi bir aracı ziyaret etmek zorunda kalarak üstlenmesi gereken maliyetler, yasak alanlara park sebebiyle oluşan park ve çekici ücretleri ve diğer tüm maliyetler tarafına fatura edilir. (sigara içme veya araçlardaki evcil hayvanlar nedeniyle yapılan ziyaretler dahil).

Kredi kartı dışında banka kartı ile de kiralama yapabilir miyim?

Tüm ödemeleri, yalnızca internet alışverişine açık ve yeterli kullanılabilir limite sahip kredi kartları üzerinden gerçekleştirilebilirsin. Banka (Debit) kartlar ile ödeme maalesef mümkün değil.

Üyeliğimi nasıl iptal edebilirim?

Zipcar üyeliğini iptal etmek istersen 0850 250 0 947 üzerinden bizi araman yeterli.

Kiralama ücretleri ne zaman fatura edilecek?

Araç kiralama ücreti, rezervasyon yaptığın an kredi kartından tahsil edilir. Eğer kredi kartında yeterli limit bulunmuyorsa sistem rezervasyon oluşturmana izin vermez. Km ücreti rezervasyon bittikten birkaç saat sonra hesaplanıp hesabına yansıtılır. HGS veya eğer bize iletilmiş bir trafik cezası varsa veya diğer ücretlerin hesabına yansıması 1-4 haftayı bulabilir.

Kredi kartına provizyon var mı?

ZipTrip'te provizyon bedeli yoktur. Rezervasyon yaptığın an, kiralama ücretin kredi kartından tahsil edilir. Km ücreti rezervasyon bittikten birkaç saat sonra hesaplanıp hesabına yansıtılır. HGS ve trafik cezası gibi diğer ücretlerin hesabına yansıması ise 1-4 haftayı bulabilir.

Kiralama Sonrası

Geçmiş kiralamalarımın bilgilerine ulaşabilir miyim?

Mobil uygulamada yer alan Rezervasyonlarım kısmında hem Güncel hem de Tamamlanmış sekmesi üzerinden, tüm kiralamalarına ait detaylı bilgilere ulaşabilirsin.

UYGULAMAYI İNDİR